jbargo

  • ۰
  • ۰

طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی word 30 صفحه

طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی (word) 30 صفحه

عنوان : طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی

قالب بندی : word

تعداد صفحات : 30

محتویات

کلیات پرورش گاو

تاریخچه

حداقل مقدار بستر (کلش گندم ) مورد نیاز دام های مختلف در 24 ساعت

اصول بهداشتی پیش از شیردوشی ماشینی

سم تراشی

نصب سرپستانک

طرز استفاده از ماشین شیردوشی

جدول شماره 1 ساختمانها

جدول شماره 2 وسایل و ماشین آلات

جدول شماره 3 تاسیسات و تجهیزات

جدول شماره4 کل سرمایه‌گذاری ثابت

جدول شماره 5 هزینه‌های جاری سالیانه طرح

میانگین هدف جدول شماره 6 - سال اول

جدول شماره 7 - سال دوم

جدول شماره 8 - سال سوم

جدول شماره 9 - مصرف خوراک به کیلوگرم در سال اول با توجه به ترکیب گله

جدول شماره 10 - مصرف خوراک به کیلوگرم در سال دوم با توجه به ترکیب گله

جدول شماره 11 - مصرف خوراک به کیلوگرم در سال سوم با توجه به ترکیب گله

جدول شماره 12 برآورد هزینه خوراک در سال اول

جدول شماره 13- مخارج سالانه در سال اول

جدول شماره 14 - درآمد طرح در سال اول

جدول شماره 15 محاسبه سود و زیان در پایان سال اول

جدول شماره16 هزینه خوراک در سال دوم

و . . .

قسمتی از طرح

کلیات پرورش گاو

تاریخچه

بشر اولیه که سالیان درازی را بصورت بدوی از میوه درختان و شکار حیوانات امرار معاش مینمود رفته رفته در صدد برآمد برای مواقعی که دسترسی به شکار نداشت حیواناتی را که مفید تر و مطیع تر تشخیص داده بود بتدریج رام و اهلی سازد . کم کم در اثر تماس مداومی که بدین طریق با گاو ،بز و میش کوهی حاصل کرد علاوه بر فوائد گوشت از مزایای شیر هم برخوردار شد و پس از قرون متمادی هنگامیکه شهرنشین شد در گوشه خانه و کاشانه ای که برای خود میساخت جای مخصوصی هم برای نگاهداری گاو ترتیب داد . بعقیده مارشاک اهلی کردن حیوانات 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح ابتدا در خاورمیانه انجام شده است .

پرورش گاو در اعصار جدیدتر چنانچه از روی نقوش و کتب یونانی ،مصری و چینی و ایرانی مشهود میباشد از اهمیت ویژه ای برخوردار شده بود چنانچه در قرون وسطی و دوره رنسانس در کشورهای اروپائی بعلت پیشرفت علم از یکطرف و استعداد زمین و شرایط مساعد جوی مراحل اول اصلاح نژاد گاوها متداول شده و تکثیر یافت ولی چون سیل بنیان کن بیماریها بخصوص طاعون گاوی که همواره از کشورهای آفریقائی یا مرکز آسیا سرچشمه میگرفت تلفات و خسارات زیادی به گاوداریهای اروپائی وارد میکرد لذا دانشمندان درصدد برآمدند مانند مسائل پزشکی برای جلوگیری از بیماریهای دام نیز دانشکده هائی تاسیس کنند . از اینرو فرانسویان در 210سال قبل اولین دانشکده را در لیون افتتاح کرده و کم کم دانشجویانی از سایر کشورها باین دانشکده اعزام شده و در مراجعت به تاسیس دانشکده های دامپزشکی متعدد در کشورهای خود همت گماشتند .

نژادهای معروف گاو :

اهمیت پرورش نژادهای ممتاز گاو از نظر افزایش شیر و گوشت از دیرزمانی مورد توجه بشر قرار داشته است . تا آنجا که در تواریخ منقول است بعد از میلاد مسیح ایتالیائیها ضمن تبادل تجارت با چین و رونق کشتیرانی تعدادی گاو گوشتی عظیم الجثه از چین وارد کرده و در ایتالیا بنام ChIANINA پرورش داده اند . در اثر جنگهای صلیبی نیز نقل و انتقالات دیگری بین کشورهای داخلی اروپائی بعمل آمده است . پس از کشف امریکا و استرالیا صادرات گاو از اروپا از یکطرف و از هندوستان و افریقا از طرف دیگر در آمریکا و استرالیا توسعه یافته و مطالعات دانشمندان در باره نژادهای گوشتی و شیری و آمیخته گری آنها وارد مراحل نوینی گردید.

شرایط تاسیس گاو داری : بمنظور ایجاد نظم و هماهنگی بین واحدهای و جلوگیری از تراکم که باعث انتشار عوامل بیماریها میشود از طرف وزارت کشاورزی در تهران و شهرستانهای بزرگ با تهیه فرمهای مخصوص درخواست صدور پروانه نمایند .

در این ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شیردوشی و خانه های کارگری با رعایت اصول فنی تهیه شده است . اینک نکاتی که دامپروران در تاسیس واحد گاوداری باید رعایت کنند برای مزید اطلاع درج میگردد .

1-رعایت فاصله حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با مجتمع یا قریه روستائی 200 متر

2-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با شهرکها و شهرها و فاصله دو دامپروری یک کیلومتر

3-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با اتوبان و جاده اصلی 150 متر .

4-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با کارخانجات صنعتی و غذائی 500متر

5-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با مرز انتهائی زمین های فرودگاه یک کیلومتر .

نکات بهداشتی :

1- حتی المقدور دامداری در سمتی نباشد که باد فضولات گاوداری را به خانه های روستائی و شهرکها انتقال دهد .

2- از تجمع انواع دامهای دیگر در گاوداری باید خودداری شود.

3- دامداریها باید مجهز به لوازم سم پاشی و ضد عفونی و وسائل ایمنی کامل و وسائل آتش نشانی باشند .

4- ساختن حوضچه ضدعفونی در جلو درب ورودی و مدخل اصطبلها ضروری است .

5- محل مناسب برای جمع آوری و انباشته کردن کود تهیه شود و حتی المقدور زودتر بخارج حمل شود .

6- نصب کوره لاشه سوز در امکانی که حفر چاه برای فضولات امکان ندارد ضروری است .

7- انداختن لاشه و سایر فضولات در کنار جاده ها اکیداً ممنوع است .

8- فاضل آب دامداریها بهتر است ضد عفونی شده و بزمین زراعتی از زیر زمین منتقل شود .

9-از ایاب و ذهاب اشخاص متفرقه جلوگیری شود .

10- کارگران دامداری باید گواهی بهداشتی داشته باشند .

11- محل تلف شدن باید فوراً ضد عفونی و لاشه در چاه یا کروه لاشه سوز انداخته شود .

12-ساختن محل کوچک جداگانه ای بنام بیمارستان در گاوداریهای بزرگ ضروری است .

بهداشت جایگاه دام :

گاوداری از مشاغلی است که رو به صنعتی شدن نهاده است در واقع در مسیر روی به یک صنعت مدرنی تبدیل شده است که به تأمین پروتئین و انرژی مورد نیاز بشرنقش عمده ای در خانوار ایفا می نماید. شیر به عنوان مایع گرانبها و ارزشمند از بدو تولد بشر ذائقه او را شیرین نموده است و با تأمین پروتئین ویتامینه D نقش مهمی در سلامت و رشد و توسعه ابناء بشر داشته است .

گوشت قرمز به عنوان یک ماده پروتئینی ارزشمند بخش زیادی از نیاز پروتئین بشر را که از سوی غلات تأمین نمی شود را برای او به ارمغان آورده است . پیش نیاز مواد سازنده و موثر خونرسانی و انتقال اکسیژن در بافتها در منابع لبنی و سر بسته به دام و ضروریات می شود . ضد عفونی در درب ورودی یکی از عوامل مهم در جلوگیری از ورود عوامل بیماریزا و عفونت زا در داخل گاوداری می باشد . میکروبها ممکن است از طریق کفشها ،لاستیکها ،وسایل نقلیه به داخل گاوداری منتقل شود .

جلوگیری از ورود عوامل بیماریزا یکی از اولویت های بهداشتی در هر روز گاوداری می باشد. در گاوداری مورد بحث هر 2 هفته یکبار بر ماده ضد عفونی کننده بعد از تخلیه مایع قبلی در صورت گل و لای شدن آن به مقدار توصیه شده ریخته می شود و تمام افرادی که وارد گاوداری می شوند باید با استفاده از ضد عفونی کننده های درب ورودی ضدعفونی می شوند .

پرورش گاوهای خشک :

گاوهای خشک با توجه به سنگین بودن از گاوهای دیگر جدا شده و جداگانه نگهداری می شوند. گاوهای خشک در 2 ماه مانده به زایمان تغذیه خاصی داشتند ولی در گاوداری مورد اشاره تغذیه ویژه ای صورت نمی پذیرفت . صرفاً مصرف کنسانتره کاهش یافته و در دو هفته مانده به زایمان نیز از تغذیه ویژه استفاده نمی شد.

پرورش تلقیح مصنوعی :

تلقیح مصنوعی و دور به منظور افزایش توان ژنتیکی نتاج حاصل از گله توسط برادر کرامندلی صورت پذیرفته و از اسپرمهای متنوعی از خانواده های مختلف در تلقیح استفاده می شد .

انواع مواد خوراکی مورد استفاده در گله داری :

انواع علوفه :

کاه گندم ، سیلوی ترتیکاله ، یونجه ،باقیمانده کارخانجات رب سازی

واکسیناسیون :

در گاوداری آقای قره چماقلو مبارزه و پیشگیری از بیماریها توسط اکیپ دامپزشکی به صورت مرتب انجام می شود گوساله در سن 3 ماهگی بر علیه بیماری بروسلوز واکسینه می شوند در اوایل بهار بر علیه تریلیوز انجام می گردد . واکسیناسیون بر علیه شاربن ،بروسلوز و تیلریوز، و تب برفکی انجام می گردد .

مقید کردن دام :

در بسیاری مواقع برای انجام امور مختلف درمانگاهی نظیر :معاینه ،تزریقات ،نمونه بردای ، وصل سرم های تزریقی و لازم است حیوان را به روشی صحیح مهار کرد . انتخاب روش صحیح مقید کردن نه تنها عامل را از آسیب احتمالی مصون می دارد ،بلکه دام را نیز در شرایط مناسب نگه خواهد داشت .به طور کلی دو روش اساسی برای مقید کردن دام ها وجود دارد که عبارتند از :

  • 1- روشهای مکانیکی

2- روش های شیمیایی

روش مکانیکی :

در این روش به کمک وسایل وابزارهایی خاص همچون :دماغ گیر ،تراوا ( مکانی برای ورود دام و محدود کردن آن به کمک میله ها و یا لوله های فلزی )، حلقه بینی ،طناب و صورت می پذیرد . با استفاده از این روش ،قدرت تهاجم و یا ضربه زدن احتمالی حیوان کاملاً کاهش یافته و کنترل می شود

روشهای شیمیایی :

استفاده از روشهای مکانیکی برای بسیاری از گاوهای شرور و عصبی چندان مؤثرنبوده و امکان ضربه و آسیب احتمالی به فرد عامل و حیوان وجود دارد . لذا با کمک داروهای آرام بخش مانند رامپون و یا آسه پرومازین می توان این نوع حیوانات را کاملا کنترل کرد.

مواد مورد استفاده برای بستر ،عبارتند اند از :

کاه گندم ،کاه جو ،ساقه ی ذرت ،تراشه چوب و خاک اره . مقدار روزانه مصرف بستر بستگی زیادی به فصل ،نوع دام و جایگاه آن دارد . بهای این مواد ، متفاوت بوده و به وضعیت آن ها در بازار بستگی دارد . مقدار بستر در جایگاه با توجه به نوع دام ،فصول مختلف سال و نیز نوع ساختمان جایگاه متفاوت است . مثلاً مصرف بستر در جایگاه بسته ،کمتر از جایگاه باز است

مازاد کارخانه های چوب بری و نجاری مانند خاک اره و تراشه ی چوب کارگاهی ،بسیار کند می پوسد و به همین دلیل ،استفاده دوباره آنها ،برای تهیه کودخالی از اشکال نیست . در هر حال ،پدیده پوسیدن این مواد را می توان با افزودن کودهای دارای ازت ،تسریع کرد . کاه در مقایسه با کلش ،دارای خاصیت بیشتری بوده و حدود 25 درصد خاصیت جذب آب بیشتری دارد . برای تهیه بستر گاو ،از کلش بیشتر استفاده می شود ،چون مواد نرم تر از زیر بدن حیوان خارج شده و به اطراف پراکنده می شود. جدول زیر میزان بستر مورد نیاز دام های مختلف را نشان می دهد :

حداقل مقدار بستر (کلش گندم ) مورد نیاز دام های مختلف در 24 ساعت

نوع حیوان

مقدار بستر (کیلو گرم )

گاو شیری

4

گاو گوشتی

3

اسب

4 تا 6

گوسفند

450 گرم

اصول بهداشتی پیش از شیردوشی ماشینی :

پیش از شیر دوشی ماشینی ،ابتدا بایستی سر پستانک ها و پستان گاو را با آب گرم حاوی مواد ضدعفونی کننده شست و شو داد . پستان ها را بایستی با حوله کاغذی یک بار مصرف (برای هر گاو یک عدد ) خشک کرد . برای جلوگیری از مقاومت میکروب ها بایستی ماده ی ضد عفونی کننده را مرتباً تعویض کرد . ماده ضد عفونی بایستی با غلضتی معین و استاندارد به کار رود . استفاده از روش شست و شوی پستان به صورت خودکار یا افشانه در اغلب گاوداری ها متداول است . از کپسول های افشانه ضد عفونی کننده نیز می توان بهره گرفت . قبل از دوشش شیر بایستی شیر هر پستانک را در ظروف s trip cup ریخته و کنترل کرد تا هر گونه آلودگی شیر سریعاً مشخص شود. شیر گاوهای مشکوک یا مبتلا به ورم پستان را باید در آخر و جداگانه دوشید و از مخلوط کردن آن ها و یا شیر گاوهایی که تحت درمان پمادهای پستانی هستند ،با شیر گاوهای دیگر جداً پرهیز کرد . مصرف این نوع شیر حتی برای گوساله های پرواری نیز مجاز نیست .

از ریختن قطرات شیر بر کف سالن خود داری کنید زیرا اجرام آلوده آن می تواند باعث انتشار بیماری در گله شود. به منظور پیشگیری از ریزش شیر برکف سالن ،شبکه هایی آهنی در کف واحدهای شیر دوشی تعبیه می کنند تا امکان دور ریختن شیرهای اولیه و شست و شوی فوری آن ها فراهم باشد .

30 تا 60 ثانیه پس از شست و شوی پستان ،گاو شیرده آماده دوشیدن به وسیله ماشین است . از آنجا که مقدار موثر اکسی توسین در خون بیش از 6 تا 8 دقیقه پایدار می ماند ، بایستی در این فرصت سریعاً دست به کار دوشیدن شد .

در گاوداری مورد اشاره هر 2 ماه یکبار تست کالیفرنیای تشخیص ورم پستان انجام می شود .

گاوهای بیماری حاد با آنتی بیوتیکها مناسب و دوم









سایر محصولات :
طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی word 30 صفحه

طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی word...

طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی word 30 صفحه

طرح توجیهی گاوداری شیری 30...

تحقیق در مورد توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش

تحقیق در مورد توسعه محصول جدید در...

تحقیق در مورد تورم

تحقیق در مورد تورم...

تحقیق در مورد تعریف تلویزیون

تحقیق در مورد تعریف تلویزیون...

تحقیق درمورد تناسب بین حق و تکلیف

تحقیق درمورد تناسب...

دانلود مقاله نظریه بازی ها – Game theory

دانلود مقاله نظریه...

مطالعات مجموعه ورزشی

مطالعات مجموعه ورزشی...

دانلود مقاله پیرامون مثلثات

دانلود مقاله پیرامون مثلثات...

دانلود پروژه حل معادلات درجه 1 و 2 و 3 به همراه سورس کد

دانلود پروژه حل معادلات درجه...

مطالعات اقلیمی شیراز

مطالعات اقلیمی شیراز...

دانلود مقاله و تحقیق پیرامون کوره آفتابی

دانلود مقاله و تحقیق پیرامون کوره آفتابی...

دانلود مقاله فناوری نانو یا نانوتکنولوژی

دانلود مقاله فناوری نانو یا نانوتکنولوژی...

طرح توجیهی تحلیل وضعیت و دورنمای اقتصادی شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر_ 22صفحه

طرح توجیهی تحلیل...

طرح توجیهی تحلیل وضعیت و دورنمای اقتصادی شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر_ 22صفحه

طرح توجیهی ...

طرح توجیهی تحلیل وضعیت و دورنمای اقتصادی شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر_ 22صفحه

طرح توجیهی تحلیل وضعیت و...

دانلود مقاله پیرامون نیروگاه هسته ای

دانلود مقاله پیرامون نیروگاه هسته ای...

پاورپوینت درباره ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسکلتی و عضلانی ناشی از کار

پاورپوینت درباره ارگونومی...

پاورپوینت اصطلاحات مدیریت استراتژیک

پاورپوینت اصطلاحات مدیریت...

دانلود مقاله پیرامون چرخه سوخت هسته ای

دانلود مقاله پیرامون چرخه سوخت هسته...

تحقیق ورق کامپوزیت نما

تحقیق ورق کامپوزیت...

پاورپوینت استراتژی در عمل

پاورپوینت استراتژی در...

دانلود مقاله انرژی هسته ای از ابتدا تا انتها

دانلود مقاله انرژی هسته ای از...

دانلود مقاله انبرک های نوری

دانلود مقاله انبرک...

پاورپوینت نقد و بررسی چارچوبهای نظری و فلسفی نظریه عمومی سیستم ها و سایبرنتیک

پاورپوینت نقد و بررسی چارچوبهای...

پاورپوینت درباره ارزیابی تست های تشخیصی

پاورپوینت درباره ارزیابی...

فایل فول دامپ هواوی chm_u01 emmc dump به همراه pinout

فایل فول دامپ هواوی chm_u01 emmc...

پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها بر ثروت سهامداران

پاورپوینت روش‌های تأمین مالی...

پاورپوینت درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها

پاورپوینت درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی...

تحقیق جامع و کامل بررسی بنیانهای دیدگاه اقتضائی و نظریات ساختاری و رفتاری مربوط به آن

تحقیق جامع و کامل...

دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک مکانیک

دانلود گزارش کار آزمایشگاه...

تحقیق معماری فرم

تحقیق معماری فرم...

دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 2

دانلود گزارش کار آزمایشگاه...

دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 1

دانلود گزارش کار...

تحقیق جامع و کامل مدیریت پورتفولیوپورتفوی

تحقیق جامع و کامل مدیریت پورتفولیوپورتفوی...

تحقیق جامع و کامل شیوه‌های تأمین مالی در ایران

تحقیق جامع و...

دانلود مقاله فرایند و مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه

دانلود مقاله فرایند و...

دانلود مقاله روشهای تولید بنزین و قیمتها و استانداردها

دانلود مقاله روشهای تولید بنزین...

پاورپوینت درباره اثرات کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت

پاورپوینت درباره اثرات...

پاورپوینت درباره ساختمان داده و الگوریتم ها

پاورپوینت درباره ساختمان داده و الگوریتم ها...

تحقیق جامع و کامل شرکت های سهامی ،قوانین تأسیس،انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها

تحقیق جامع و...

دانلود مقاله پیرامون لوله های گرمایی و ترموسیفونها

دانلود مقاله پیرامون لوله...

پاورپوینت مدیریت پورتفولیوپورتفوی

پاورپوینت مدیریت پورتفولیوپورتفوی...

پاورپوینت شیوه‌های تأمین مالی در ایران

پاورپوینت شیوه‌های تأمین مالی...

دانلود مقاله پیرامون تهیه اسید نیتریک

دانلود مقاله پیرامون...

پاورپوینت درباره ابوعبدﷲ، محمدبن موسی ، خوارزمی

پاورپوینت درباره ابوعبدﷲ، محمدبن موسی...

پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای مالی

پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای...

پاورپوینت درباره کنترل فیزیکوشیمیایی
پاورپوینت در مورد کنترل عمق بیهوشی با استفاده از روش MPC
پاورپوینت در مورد کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن
پاورپوینت در مورد کنترل عصبی تطبیقی بازوی انعطاف پذیر
پاورپوینت در مورد کنترل مایع
پاورپوینت در مورد کنترل بهداشتی استخرهای شنا
پاورپوینت در مورد کمیته جامعه ایمن شهرستان تایباد
پاورپوینت در مورد کمک‌هزینه دستیاران دوره تخصصی، فلوشیپ و فوق‌تخصصی
پاورپوینت در مورد کمر درد های ناشی از کار
پاورپوینت کمپوت آناناس
پاورپوینت در مورد کلینیک تخصصی و فوق تخصی
پاورپوینت درمورد کلیات محیط زیست
پاورپوینت در مورد کلیات فارماکولوژی
دانلود پروژه کارآفرینی و طرح تولید شیرینی
پاورپوینت در مورد کلیات استناد
پاورپوینت در مورد کشور عراق
پاورپوینت در مورد کشور اسپانیا(جغرافیا,موقعیت و فرهنگ)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی گازی
پاورپوینت در مورد کربوهیدراتها
پاورپوینت در مورد کدهای احراز تمامیت پیام و توابع درهم ساز
پاورپوینت در مورد کتابشناسی
پاورپوینت در مورد کتاب کار نمای کلاسی انرژی
پاورپوینت کاهش و کنترل وزن Weight Reduction
پاورپوینت در مورد کاهش و کنترل نشت در بدنه و پی سد خاکی
پاورپوینت درباره کانابیس
کامپیوترهای قابل پوشیدن
پاورپوینت درباره کالیبریشن
پاورپوینت در مورد کارگاه مقدماتی روش تحقیق
پاورپوینت درباره کارگاه خبرنویسی
پاورپوینت در مورد کارگاه ثبت اختراع
پاورپوینت درباره کارگاه تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم افزار SPSS
پاورپوینت در مورد کارگاه برنامه ریزی شهری
پاورپوینت در مورد کارگاه بازار یابی
پاورپوینت در مورد کارگاه ایمنی بیمار مبتنی بر حوزه نظام سلامت
پاورپوینت کارگاه ایمن سازی
مقاله درباره گراف -9 صفحه
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آلودگی هوا
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش کارکنان ودستورالعمل های آن
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزش ضمن خدمت
پاورپوینت در مورد کارگاه آشناسازی اعضای هیأت علمی با قوانین و مقررات دانشگاه
پاورپوینت در مورد کارکردهای اختصاصی تغذیه در بلایا و فوریت ها
پاورپوینت کارتونهای قدیمی دوران کودکی
پاور پوینت در مورد کارت گرافیک و مانیتور
پاورپوینت در مورد کاربردهای منطق فازی در مدلسازی
علم شیمی و کاربردی کردن آن (word) 24 صفحه
جزوه مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی -25صفحهword
تحلیل سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای)
پاورپوینت صدا و کنترل و اندازه گیری آن در صنعت ( عوامل فیزیکی زیان آور محیط شغلی ) 31 اسلاید
دانلود فایل word جدول تناوبی
تحقیق درباره اخلاق حرفه ای (word) 29 صفحه
پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید
اصول فقه ( مبانی استنباط حقوق اسلامی )- 24 صفحهword
بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword
عنوان مقاله: مدیریت دانش در سازمان-7صفحهword
پاورپوینت مدیریت منابع انسانی-95 اسلاید
تحقیق مقاله نوجوانان ، جوانان و دخانیات (word) 5 صفحه
عنوان پروژه: داده کاوی، مفاهیم و کاربرد -101 صفحه word
جزوه آموزشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت و مفاهیم آن -17 صفحهword
پاورپوینت آموزش طرح کسب و کار -41 اسلاید
جزوه ایمنی و سلامت شغلی (بهداشت حرفه ای) 34 صفحه
تحقیق درباره امنیت شبکه (word) 23 صفحه
اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید
تحقیق درباره : بررسی آلات موسیقی در آثار سنایی(word) 22 صفحه
دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید
مطالعه تطبیقی وقف در حقوق ایران و تراست در نظام حقوقی انگلیس-16 صفحهword
آشنایی با ساختار یک مقاله علمی و آرایه¬های آن (word) 7 صفحه
پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب واصول تفسیر الکترو کاردیوگرام - 90 اسلاید
نمونه سوالات درس اخلاق (word) 13صفحه
تحقیق درباره ram ، رم (word) 15 صفحه
بررسی نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و امنیت اقتصادی - 26 صفحهword
دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید
دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید
قانون مدیریت خدمات کشوری(word) 48 صفحه
دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید
طرح توجیهی تولید و بسته بندی آبلیمو با ظرفیت تولید هشتصد تن در سال (word) 15 صفحه
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت -291 اسلاید
تحقیق درباره معرفی آب و هوا - 4 صفحه
اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید
پاورپوینت “ «مهران مدیری ،سلطان کمدی ایران» ” -24 اسلاید
انتخابات شورای مدرسه - 2 صفحه
مهندسی عمران محیط زیست-آزمون دانش پذیری فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور - 7 صفحه-75سوال
دانلود پاورپوینت درباره رودکی -24 اسلاید
علم حقوق (word) 45 صفحه
تحقیق درباره زردشت (word) 7 صفحه
طرح توجیهی تولیدترانس مهتابی 40وات و 20 وات با ظرفیت 400000 عدد در سال(word) 14 صفحه
طرح توجیهی تولید و مونتاژ کامپیوتر با ظرفیت 250 دستگاه در سال(word) 13 صفحه
ده فایده سازمان تجارت جهانی (word) 19 صفحه
پاورپوینت بحران آب -33 اسلاید
پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه چهار باغ اصفهان و مدرسه دارالفنون -33 اسلاید
پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه چهار باغ اصفهان و مدرسه دارالفنون -33 اسلاید
جزوه مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی -25صفحهword

کلمات کلیدی :حداقل فاصله تاسیسات فاصله تاسیسات دامداری تاسیسات دامداری جدید گله جدول شماره اول جدول شماره ورود عوامل بیماریزا جدول شماره سال اول حداقل فاصله فاصله تاسیسات تاسیسات دامداری دامداری جدید مورد نیاز اول جدول شماره گاوداری استفاده عفونی ndash گاوهای دامداری حداقل
  • ۹۶/۰۸/۲۸
  • شیدا خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی